16.11.2011

Test caiace Point65N Kayaks

Şi a fost întâlnirea dealerilor Point 65N şi am participat şi noi.

Am testat câteva modele de caiace din colecţia 2012. Pozele n-au ieşit cum vroiam, mai precis n-au ieşit aproape deloc. Testul pe apă l-am făcut seara târziu, cu lumină puţină. Dar caiacele au fost extraordinare- am testat noul XO 11, Five O-Five , XO 16, XP 18 şi Bourbon Orca!

XO11 şi XO 13 sunt modele noi pentru anul 2012 şi înlocuiesc caiacele Nemo şi Picnic.
Pentru test am avut pe lac doar XO 11 -3,35 m lungime, 65 cm lăţime, 22 kg greutate, două compartimente de bagaje. XO 11 mi-a plăcut că se manevrează foarte uşor, e foarte stabil şi fiind destul de scurt m-a ajutat la fix să mă strecor şi să fac poze prin mulţimea de caiace de pe apă. Mi-a mai plăcut şi cockpitul spaţios şi scaunul foarte confortabil cu protecţii pentru coapse. Plus că vine echipat cu protecţii pentru umăr, ca să-l poţi căra uşor până la apă. Sau să ţi-l care mai uşor la apă cel care te ajută :)

Five O-Five mi-a plăcut foarte mult, asta poate şi pentru că seamănă la lungime cu caiacul meu Brittany. L-am simţit foarte confortabil, pentru că fiind mai lat decât Brittany este un pic mai stabil, deci poţi sta mai relaxat. Alunecă frumos, se manevrează uşor, eu una n-am avut nici o problemă.

XO 16 -4,95m lungime, 58 cm lăţime, l-aş descrie în câteva cuvinte: stabil, spaţios, confortabil, manevrabil. Se mişcă şi alunecă frumos pe apă, iar cockpitul este astfel proiectat încăt intrarea –ieşirea din caiac se face foarte uşor. Ceea ce m-a ajutat destul de mult pentru că m-am urcat în el de pe un ponton improvizat dintr-un caiac Tequila .

XP 18 este unul dintre caiacele cu care mor de ciudă că nu mă pot da. Ca la orice echipament sportiv, şi  la caiac contează înălţimea şi greutatea utilizatorului, iar XP 18 nu doar că este prea mare pentru mine , este enorm! Aşa că degeaba m-aş fi urcat în el, era ok doar dacă vroiam să înot în cockpit, să fac  plajă sau mai ştiu eu ce. A trebuit să mă mulţumesc să fac poze şi să-l invidiez pe Dragoş care zburda cu el cu aceeaşi privire care cred că ar avea-o la volanul unui Ferrari. Ce mi-a spus despre XP 18 cu o faţă numai zâmbet:  te simţi ca la volanul unei maşini de curse pe circuit, e stabil, chiar incredibil  de stabil, rapid, incredibil de manevrabil, rapid !.
Bourbon Orca se mişcă la fel de spectaculos precum arată. Nu este primul surfski pe care l-am incercat, dar cu toate că ştiam la ce să mă aştept, tot am ramas surprinsă de viteza lui. Cu o lungime de 6.40 m si o lăţime foarte mică  (45 cm),  la început mi s-a părut extrem de instabil. A trebuit să-mi ajustez în mod constant echilibrul, la fiecare secundă sau mişcare de padelă aveam senzaţia că voi ajunge în apă. Ceea ce nu-mi doream deloc, având în vedere persoanele care erau de faţă – toată echipa  de la Point 65N Kayaks , distribuitorii şi  dealerii din nu ştiu câte ţări. Plus că la cina care urma la restaurant, chiar dacă ţinuta nu era deloc una formală, chiar nu se făcea să apar şiroind de apă. Dar n-am căzut! Şi sunt convinsă că după o zi de exerciţii, după ce te înveţi cu echilibrul , e ca o rachetă pe apă. Orca aluncă incredibil, accelerează repede şi datorită cârmei este uşor de manevrat. Senzaţia de echilibru se îmbunătăţeşte pe măsură ce înaintezi, practic e comparabil cu bicicleta, dacă vrei să nu cazi, trebuie să pedalezi , sau după caz, padelezi.

Cockpitul are o formă specială, destul de greu de descris. Este adaptat  conturului corpului şi oferă suport pe aproape toată lungimea piciorului. Pe lângă senzaţia de sprijin la fiecare mişcare, această formă îţi oferă şi un plus de confort , asta dacă vrei să te dai mai mult timp. Ceea ce eu nu am vrut, eram sigură că e suficient o secundă de lipsă de concetrare şi voi ajunge în mijlocul lacului. Aşa că după un tur ruşinos de scurt, mai mult executat în cercuri şi cu inima în gât , într-un colţ de lac unde nu mă vedea nimeni , am predat ambarcaţiunea cuiva mult mai experimentat în surfski.
Pe lângă testul de caiace, am mai avut ocazia să-i cunoaştem pe designerii Magnus De Brito şi Nigel Foster, care ne-au explicat cum şi de ce au proiectat fiecare model într-un anumit fel. Între timp au apărut şi nişte filme cu ei, le postez mai jos , mi se pare mai simplu decât să fac un rezumat al tuturor discuţiilor. Cam astea ar fi noutăţile de la Point 65N pentru 2012.
Şi -am încălecat pe-o şa, etc..









2 comentarii: