22.06.2011

Insula Popina

Lacul Razim este o destinaţie perfectă de week-end..Drumul spre Sarichioi  / Enisala (drumul de Tulcea) e incredibil de frumos, cred că e singura zonă din România unde am văzut agricultură ca la carte. Lanuri de cereale, dealuri peste dealuri, păduri şi din când un lan de maci ca să nu fie de deochi..Cred că lanul de maci e cel  mai profitabil, dar asta e altă discuţie
Pe Razim se poate înota – apa e mică aproape peste tot, adâncimea maximă e 4m. Apă curată, foarte caldă, păsări multe, linişte şi doi-trei turişti, de cele mai multe ori străini. Dacă aveţi boală pe felul în care te ajută francezii când eşti pierdut într-unul dintre oraşele lor, în Sarichioi vă puteţi lua revanşa. Cu puţin noroc găsiţi doi-trei francezi speriaţi de cât de departe au ajuns şi-i puteţi trimite să caute obiective turistice în orice direcţie, sigur vor face câţiva kilometri.
Cetatea Enisala
Toate poveştile despre Lacul Razim super ucigaş în care nu e bine să intri sunt adevărate, aşa că nu vă sfătuiesc să încercaţi să-l vedeţi. Mergeţi la mare, la Mamaia, mie îmi place Razim-ul aşa cum este, adică aproape pustiu :)
SUP pe Lacul Razim
Nu se poate să ajungi pe lac şi să nu observi Insula Popina. Popina , rezervaţie strict protejată, accesul strict interzis, fructul oprit din  mijlocul lacului pe care ştii că n-ai voie să-l atingi. Am rezistat ce-am rezistat noi, până în week-endul trecut când am decis gata, mergem spre Popina, nu debarcăm , că nu e voie, dar ne uitam şi noi la ea, aşa de departe, că asta nu e interzis.
Rasarit pe Reazim: cativa pescari si Insula Popina la orizont
Uite acolo departe vreau sa ajung...
Se spune că cine se scoală de dimineaţă departe ajunge. Eu cred că cine se scoală de dimineaţă va fi obosit toată ziua, garantat şi testat. Dacă se scoală la 4 dimineaţa cum am făcut noi ajunge şi pe Popina şi înapoi la Sarichioi, în 6 ore, adica la fix pentru prânz.
Pe la jumatatea drumului spre Popina

..
Traversarea lacului spre Popina durează vreo două ore, în funcţie de caiac şi debraţele din dotare. E plăcut să vezi cum te apropii încet-încet de destinaţie, şi să tot speri că ceea ce vei descoperi va merita tot efortul.
In sfarsit!


Popina merită efortul, peisajul e ok, multe stânci, mult stuf, multe păsări. Plus că sunt relativ puţini cei care se pot lăuda că au văzut-o, asta ca bonus :) Cred că acesta este unul dintre marile avantaje ale caiacului :  că poţi ajunge acolo unde « no man has gone before », cum spunea Captain Picard. Şi să te şi întorci.
Cu întorsul este altă discuţie. De obicei pe Razim încep valurile pe la prânz. Adică indiferent cât de liniştit este lacul dimineaţa, pe la ora 11 începe să bată vântul, iar valurile cresc în intensitate până pe la 4-5 după-amiaza.Cu puţin noroc totul se linişteşte pâna spre seara, asta dacă nu începe o vijelie în toată regula.
Insula Popina vazuta din caiac..
Traseul a fost de aproximativ 24 km –traversare lac –circumnavigaţie Popina- traversare lac înapoi în Sarichioi, parcurs în 6 ore pe caiace Brittany, Evasion şi Greenland.
Pentru cârcotaşii care ştiu formula vitezei, vreau să spun că viteza reală a fost mult mai mare decât 4 km/h. Luaţi în calcul că m-am oprit în mijlocul lacului , am mâncat ciocolată Bounty, am băut apă, am ascultat muzică, am făcut poze şi am mai visat cu ochii deschişi la cireşari, hobiţi, elfi, zâne şi dragonul cel rău de pe Popina. Toate astea de mai multe ori, în diverse combinaţii, după inspiraţie.
Poza mea preferata de pe Popina. Si ce de povesti ar mai inventa Tic ciresarul despre stancile astea!
Nu am văzut călifar alb sau văduva neagră, doar cormorani şi câteva raţe.

Pentru cei cu sprit observatie, pe tulpinele de stuf sunt cateva pasarele

Intrarea in Delta, canalul Dunavat

Mai multe informaţii despre Popina, înalţime, suprafaţă, faună şi floră gasiţi pe net sau în orice manual de geografie. Poze din caiac cu Popina doar aici pe blog :)

Un comentariu: