09.07.2012

Marea Neagra vazuta de pe placa de stand up paddling.Curs de Eskimo Rolling




Am mai scris că mi-am luat o nouă placă de SUP, şi padelă roz, cu floare de hibiscus.


Cât am aşteptat să se facă cald şi să pot ieşi cu ea! Nici nu trebuia să fie foarte cald, că aveam neopren, dar n-am avut timp... În sfarşit , anunţ cu mândrie că de 3 săptămâni mă dau cu spor, vâslesc pe apă, merg pe placă, cum vreţi voi să spuneţi. Adică fac Stand up paddling.

Week-end-ul care a trecut a fost cel mai tare.



Mă supărase cineva -auzi ce tupeu avem, să plecăm vineri seara in week-end! Păi ar trebui să fie deschis, că la Carrefour e deschis! Da, domnule, da ştiţi, ăia de la Carrefour vând mâncare, la bancă nu e deschis vineri seara.A, vă credeţi grozavi, ca băncile? Nu, doar că noi ne dăm. Cum adică?Adică plec să mă dau cu placa, cu caiacul! Voi vă bateţi joc de mine, mergeţi să vă distraţi în loc să fie deschis?

Pe la faza asta m-am enervat şi l-am luat tare –că dacă ar trebui să se opereze, s-ar duce la un conferenţiar mare parlamentar, sau la unul care taie toată ziua? Aşa şi eu, mă dau ca să ştiu ce şi cum, doar nu vrea să-i vorbesc din auzite şi din cataloage..El nu şi nu, că merge la Decathlon..Foarte bine, îi spun, nici o problemă. Păi nu vă deranjează că o să cumpăr din altă parte? Bag seamă că omul avea chef să se contrazică cu cineva..Îi zic –nu, nu mă deranjează, eu am demo la mare, am clienţi care vin să testeze produse, vin alţii să-i învăţ să facă eskimo rolling. Ce-i aia? Las că vă explică colegii din Decathlon, o să vă arate ei în 5 minute.. Şi tot aşa..

Urmarea comică a fost că am uitat cortul, sacii de dormit, salteluţele..Ne-am dat seama pe la Cernavodă, dar nu mai conta..Aveam caiacul şi placa pe maşină, marea ne aştepta, nici vorbă să ne oprească pe noi un cort. Lasă, zice Dragoş, că îţi fac eu un „aşezământ”, o să fie bine, nu-i problemă.Vezi, de asta îmi plac mie inginerii constructori – una –două le vin idei, ba un lemn, ba o două padele, o placă de surf, un umbrar ridicat la rang de cort şi Palatul Surferilor a fost gata. Aşa a arătat, asta ca să ştiţi la ce sunt bune husele de placă –ca să dormi pe ele, în loc de izopren. Vezi, dacă stătem la birou în week-end nu ştiam asta!

Sa mai zica careva ca sunt fitoasa!

Şi m-am dat..Zi de vară până-n seară..Am avut şi valuri, am încercat şi surf.Nu mi-a ieşit 100% , dar o să mă prind în curând cum vine treaba cu valurile. De mers, intors, accelerat, nu sunt probleme.

Placa pe care am ales-o pentru mine – ACE-TEC 10’4’’ o poate folosi şi Dragoş şi cineva până pe la 90 de kg. Îmi place că e foarte uşoară, o pot ridica singură fără probleme. Se manevrează perfect pe apă, accelereză repede şi ţine viteza constantă.


Senzaţia este extraodinară –ai vizibilitate până departe, poţi prinde uşor orice val, placa se manevrează fie din padelă, fie din picior prin schimbarea centrului de greutate. Direcţia mi s-a părut mai bună ca la celălalt model, nu trebuia să fac multe ajustări. Plus că am mai învăţat cum trebuie vâslit, ca să nu schimbi mâinile foarte des.A fost o nebunie! Am prins şi câteva valuri în surf, nu ştiu cum am făcut exact, dar senzaţia când prinzi valul e extraordinară! Încep să-i înteleg pe cei care devin dependenţi de aşa ceva..

Uite asa te urci..

Uite asa te ridici pe placa..

Gata, simplu!

Placa a fost testată de toată lumea prezentă – am făcut şi curs de SUP şi m-am descurcat binişor ca profă–au înteles toţi cum te urci pe placă, cum înoţi cu ea, cum te ridici, care este poziţia pcioarelor ca să ai echilibru, cum înaintezi, cum vâsleşti, cum „mergi pe apă”. Da, ar trebui să scriu un plan de lecţie, am văzut eu că aşa se face..

Am făcut şi cursul de eskimo, succes 100%. Adică a răspuns invitaţiei noastre (lansată vineri dimineaţă, că aşa suntem noi, ne place să fim spontani) Dan şi noul lui caiac –un Tahe MarineWind 535 .


Spun că a fost succes 100%, pentru că am avut un cursant, a învăţat într-o oră, i-a ieşit, am făcut şi filmul ca să-l avem dovadă , totul a fost ok! Dan zâmbea cu gura până la urechi, făcea eskimo după eskimo, nu-i venea să creadă ce simplu a fost!

Cam atât de la Marea Neagră. Mare care nu fost chiar neagră, a fost caldă, curată, clară, transparentă. Ne-a dat şi valuri , că am fost cuminţi. Am înteles că valuri o să mai fie.

Eu promit să mai merg.

PS: Unele poze au fost făcute de Edy, Marius, Dragoş sau Manu Chao. Multumesc!

Un comentariu:

  1. Tocmai ce vroiam sa carcotesc ca domnul cu kayakul alb ingroapa foarte mult padela la eskimo, insa am citit si articolul, e chiar respectabil daca ati reusit asta in prima sedinta, dupa o ora si ceva.

    RăspundețiȘtergere