05.05.2011

Cu caiacul în Cheile Lăpuşului – 51 km, ep. 2

Tura din Cheile Lăpuşului cred că  a fost cea mai frumoasă şi spectaculoasă tură pe care am făcut-o în România, deşi un pic cam lungă pentru o singură zi -51 de km. Pe un caiac scurt de whitewater cum e Magnum-ul meu, 51 km e ceva!
Am plecat spre Cheile Lăpuşului în Vinerea Mare, de la podul Răzoare, lângă Târgu Lăpuş.Lăpuşul e foarte liniştit la Răzoare, curge frumos la vale fără să-ţi dea nici un indiciu despre ce te aşteaptă înainte.

Partea cea mai spectaculoasă a traseului este bineînţeles în Chei , între podurile de la Sălniţa şi  Codru Butesii.Aici  Lăpuşul are multe porţiuni de gradul 2 foarte bune pentru antrenament whitewater şi câteva scurte sectoare de grad 2-3.
De la Sălniţa în jos se succed rapid zone cu repezişuri, valuri mari, praguri, stânci şi bolovani mari .
Cel mai mult mi-au placut coturile pe care le face Lăpuşul, pentru că de regulă în aceste zone erau praguri  şi bolovanii cei mai mari pe care trebuia să îi ocoleşti rapid, trecând de cele mai multe ori prin valuri atât de mari încât ori treceau peste tine ori te loveau în faţă.

Au fost şi zone cu praguri în succesiune rapidă, suficient de apropiate încât dacă ratai unul,  pe urmatoarele le luai înot. Porţiuni întinse cu valuri mari, multe dintre ele treceau peste noi, mai ales la praguri.Au fost şi 2-3 sectoare cu slalom printre stânci care au necesitat manevre din scurt şi multă concentrare.

Am reuşit să facem mai multe filmuleţe, dar bineînteles că in portiunile cele mai spectaculoase şi mai grele toată lumea era ocupată cu padelele, şi mai putin cu aparatele foto.

Nu există localităţi mari în apropiere, aşa că am fost scutiţi de eternele gunoaie din râurile romăneşti. Se vedeau urme de la viituri prin copaci, diverse obiecte aruncate ici colo de forţa apei, suficiente cât să mai reducă din plictiseala pe zonele cu apă liniştită. În sectorul în care ne-am dat noi găseşti multe locuri de campat dacă vrei să împarţi tura în 2 zile.

Din câte ştiu eu, zona Cheilor Lăpuşului este inaccesibilă din drum, aşa că de la Sălniţa râul trebuie parcurs până cel puţin la Codru Butesii, nu există modalitate de ieşire din traseu. Noi nu am avut nici un fel de probleme – am fost cu caiace Riot Magnum şi Thunder de ww, şi câteva de tură –Quest 9.5, Edge 10.5 şi Robson Balboa. Durata turei a fost de 10 ore, din care 8 efectiv pe apa.
Comando-ul Castile Rosii
Pentru mai multe detalii despre traseu îmi puteţi scrie pe mail.
PS: O parte dintre poze au fost făcute de Robert Gergely, multumesc !

1. Faina tura! Ma tot uit la pozele cu caiacul ale lui Robert Gergely, sunt superbe (si pozele, si turele cu pricina). Innebunesc de pofta, imi curg balele pe piept... Felicitari si lui Robert pentru toate turele din care a postat poze pe Fb!

2. Chiar a fost cea mai tare tura din Romania. Am prins Lapusul cu debitul perfect ca sa nu ne plitisim dar nici sa fie prea periculos. Robi a fost extraordinar, s-a chinuit sa mearga inaintea noastra ca sa faca poze! Mai mergem o data, poate vii si tu :)

3. A fost foarte frumoasa tura! M-am resimtit vreo 2 zile dupa, dar a meritat! :) Foarte frumos filmuletzul! :)

4. Am avut o febra musculara..a fost un pic cam lung traseul dar a meritat!!

5. eu sunt din lapus si e foarte frumos

6. Salut
    ma bucur ca ti-am aflat siteul..fff. bine structurat si informatii excelente pt. planificat ture etc......sa ma prezint ma numesc Stefan si sunt din Zalau si impreuna cu amicul meu Zozo dorim sa parcuregem acelasi itinerariu.....intrebare e musai neoprenul in iunie? stiu este apa de munte!....si ore multe in caiac dar .....caiacele noastre sunt tot Riot de aprox 3,5 si 4,..m de ture mai lungi din experienta ta crezi ca am putea avea probleme serioase? am vazut ca voi ati folosit varianta scurta adecvate pt. zonele tehnice dar obositoare pe distanta lunga de51km! la noi va fi invers...poate ne vom intalni pe ape..!toate cele bune Stefan stefangiurgiu@yahoo.com

1. Salut,

Multumesc pentru aprecieri , au picat la fix :)de ceva vreme nu prea mai am chef sa scriu..
      Ti-am raspuns pe mail la intrebari, sper si eu sa ne vedem pe ape!