Aşa am ajuns să am trei caiace, - un sea-kayak Brittany, un Magnum 72 pentru whitewater şi un all-around Quest 9.5 .Mi-e greu să aleg un caiac preferat, dar probabil că cel mai drag îmi este Brittany.
Brittany este un sea-kayak cu acea formă specifică « banana shape », adică privit din profil caiacul seamănă cu o banană, datorită unghiului pe care îl face etrava şi pupa faţă de linia chilei. Există grafice complicate care explică aceste unghiuri, dar nu m-au pasionat niciodată.
Cert este că forma unui caiac de succes are în spate cunoştiinţe solide de hidrodinamică si aerodinamică, şi din câte am observat eu până acum (am testat cam 200 de modele de caiace şi nu mă laud) cunoştiinţele solide nu sunt suficiente, designerul trebuie să fie pasionat, obsedat de dinamica fluidelor pentru a obţine acel « ceva » care face un caiac special.
De ce spun asta ? Pentru că sunt puţine caiace care se comportă extraordinar pe apă, deşi la prima vedere pentru un necunoscător, toate par la fel : lungime, laţime, compartimente bagaje, derivor, cârmă..mare chestie ! Greşit, total greşit . Cu aceeaşi lungime şi lăţime, două caiace se pot comporta total diferit pe apă – de exemplu unul este doar o ambarcaţiune care dislocă apa şi cu care te chinui şi depui efort ca să înaintezi, cade între valuri, iar altul glisează frumos, efortul pentru înaintare este foarte mic, iar în valuri e ca un mic delfin la joacă..
Ce îmi place cel mai mult la Brittany ? Ca să o iau cu începutul , pentru că mi-au plăcut premiile la şcoală :) şi caiacul meu are un premiu –cel mai bun sea kayak 2007 Paddler’s Pick. Deci pot să mă laud cu el, nu e aşa, un caiac « anonim »
Cel mai mult îmi place la Brittany cum glisează la o anumită viteză (8-9 km/h). Practic după ce pornesc « şi-l bag in viteza » Brittany se ridică şi alunecă uşor pe apă. E o senzaţie deosebită pe care am mai întâlnit-o la puţine caiace, cred că şi asta are legătura cu forma.
Brittany este un caiac rapid – îmi amintesc că viteza cea mai bună măsurată pe GPS a fost 13 km /h şi asta mă ajută mai ales când trebuie să ţin ritmul de înaintare cu colegii baieţi, practic caiacul compensează prin viteză forţa mea mai mică decât a colegilor mei.
Pregatiri de tura la Marea Neagra
Brittany este un caiac care se comportă extraordinar in valuri. Valurile pe mare deschisă sunt cu totul şi cu totul altceva decat ce se vede la mare de pe plajă. Valurile vin din toate direcţiile, marea se mişcă încontinuu, există hulă, spumă, curenţi, siaj de la bărcile cu motor, nimic nu poate fi anticipat.
Indiferent de condiţiile de care m-am lovit, Brittany s-a descurcat foarte bine, nu m-a dezamăgit niciodată, de fapt de multe ori nu a trebuit să fac nimic doar să mă relaxez şi să-l las să-mi arate ce ştie să facă. Nu glumesc, am paţit-o şi cu alte caiace, unele modele sunt în aşa fel gândite încât te ajută foarte mult în cele mai dificile situaţii.Nu am căzut niciodată din Brittany, deşi la prima vedere pare instabil. Stabilitatea secundară este remarcabilă şi m-a ajutat de fiecare dată să salvez situaţia.
La Marea Neagra, prima iesire :)
Ca şi spaţiu de transport pentru bagaje, Brittany are două compartimente mari şi un day-hatch în spatele cockpitului. Nu am folosit niciodată spaţiul la maxim, de obicei reuşesc să pasez bagajele grele la baieţi , e unul dintre avantajele de a fi singura fată din grup ! Day-hatchul îl folosesc de obicei pentru apă, ciocolată, Red Bull, m-am obişnuit să-l deschid şi să-l închid pe apă pentru lucrurile de strictă necesitate.
Unul dintre cele mai frumoase locuri pe care le-am vazut din caiac: Cetatea Dubrovnik, CroatiaVarianta pe care am ales-o la Brittany a fost cea cu derivor, acesta fiind absolut necesar pentru navigarea în valuri.
Ce nu-mi place la Brittany ? Dificil de spus. Nu-mi place că e puţin prea greu pentru mine şi am nevoie tot timpul să mă ajute cineva la transport. Brittany este un caiac recomandat pentru o persoană de 50 -110 kg, deci este un pic prea mare pentru mine.Nu-mi place că am trecut prin pete de ulei şi petrol la noi pe Dunare şi nu am reusit să le scot integral.
Pe Lacul Razim
De ce mi-e cel mai drag ? Pentru că e caiacul pe care l-am luat cu mine peste tot în concediu, pentru că am apărut cu el pe coperta catalogului Riot Kayaks doi ani la rând, pentru că e primul caiac cu care am reuşit eskimo roll.
Da, la nevoie se poate si dormi la umbra caiacului :))
Locatie: Marea Neagra, Plaja fara Umbra
Buna,
RăspundețiȘtergereSpuneai in articol ca ai testat cam 200 de modele de caiace.
Te rog spune-mi daca ai avut ocazia sa testezi, tu sau prietenii tai, DAG Mid-Way sit-on-top, si ce parere ti-a facut.
Daca nu poti sa imi raspunzi aici, adresa mea de mail este r. st75 {at} yahoo. com
Multumesc frumos
Salut! Pare un caiac ok, dar eu nu l-am testat. Un caiac similar cu care m-am dat e BIC Sport Scapa -4.40 lungime si 0.66 cm latime. La 66 cm sit on topurile nu sunt foarte stabile, ai nevoie de putina indemanare si 1-2 zile de antrenament ca sa te descurci, mai ales pe valuri. Banuiesc ca si dag se comporta aproximativ la fel, dar repet eu nu l-am testat si nu vreau sa fac comparatii, nu ar fi frumos. Eu distribui alte marci in Romania, sunt producatori in care am toata increderea–BIC Sport, Riot Kayaks, Point 65 N, Tahe Marine.BIC Sport e lider mondial pe caiace sit on top, Point 65N e cel mai mare producator scandinav de caiace (Suedia e paradisul caiacistilor) Tahe Marine au proiectat niste caiace incredibile –Greenland si la finisari sunt exceptionali, iar Riot –cel mai bun caiacist din lume Steve Fisher se da cu Riot !
RăspundețiȘtergere